Sötaste sömntutorna

Efter en härlig kväll med kräftskiva har dagen varit lite seg och innehållslös. Vaknade rätt sent, gick upp och käkade lite frukost. Ägnade Martina en tanke, hon började fyra i morse och ska jobba till 24 inatt. Stackars. Jag börjar också fyra, men sista kvällen för Kulturkalaset ikväll, så några sånna tidiga mornar blir det inte än på ett tag. I alla fall, jag och John åkte och hämtade upp Ida, drog till Thai Spice och käkade gott. Sen la vi oss på soffan och har legat där de senaste timmarna.

Jag längtar redan till helgen, innan denna ens har slutat. På fredag drar jag, Ida och Therese till Stockholm och gör stan osäker. Det blir fett som fan! För tillfället känner jag mig inte det minsta sugen på alkohol. Det blev på tok för mycket av den varan igår. Seriöst, jag får börja tänka på mina alkoholvanor. Man måste faktiskt inte dricka hela helgen. Så roligt är det inte. Eller förresten, man kan dricka hela helgen, men det behöver ju inte vara i de mängderna som för tillfället slinker ner i min kropp. Jag vet ju själv att jag tappar suget och fokus när jag blir sådär jobbigt full. Ni vet, som när man försöker hitta sin kamera/mobil/plånbok och det tar typ tio minuter innan man inser att man har glömt de flesta sakerna hemma.

Det blev ingen utgång för min del igår i alla fall. Jag var inte sugen, ville inte göra slut på pengar och kände samtidigt att jag var tvungen att städa upp the mess innan pappa kom hem i morse. Och vi lyckades ganska bra tycker jag.

Nu ligger Ida och John, mina älsklingar, och sover på soffan. Det är bara jag som inte vill sova. Då kommer jag ju inte kunna somna ikväll. Dessutom vill jag se hundra meter final, herrar, om en timme. Då kan man ju inte sova.






Ha det, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0