Siri, kom hem!

Pratade med Siri på Facebook i morse. Indien, det är så långt bort. Känner saknad efter henne ibland. Hennes ivrighet när hon berättar något, när det är något hon tycker är rätt eller fel. Henns brinnande intresse för vissa frågor. Hon har varit borta sen januari nu. Det är lång tid. Den 8 juni är datumet för hennes hemkomst. Då ska jag höra ALLT som har hänt där. För jag vet att det är en massa saker. Och vi ska baka bullar i vårt kök, hela sommaren lång. För så länge stannar du väl Siri?

Annars gick det bra på jobbet idag. Pratade med en gumma som satt på en bänk på Avenyn. Hon sa: "Ska du inte plocka upp mig och lägga i din säck tillsammans med allt annat skräp?" "Nej", sa jag, "där finns ingen plats för människor." "Men är inte jag det värsta skräpet du sett?" undrade hon. "Du är ju inget skräp, du skadar ju ingen där du sitter" blev mitt svar. Och det var hon verkligen inte. Hon var bara en stackars gumma som antagligen inte har någonstanns att bo, som ser sig själv som en sjukdom i samhället. Hon verkade sorgsen. Jag hoppas att det går bra för henne, hon ville nog bara prata av sig lite.

Träffade Christian idag med, i Brunnsparken. Det var kul, har inte sett honom på länge. Han har fått en lägenhet på Friggagatan, snart dags för inflyttningsparty där. Tjohooo!

Nä, nu blir det sängen för min del. Sov gott!

Puss, S

Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag saknar också Siri! Fyfan va gött när hon kommer hem så har man någon mer arbetslös att chilla med.



På tal om jobb så var det fullt på gaturenhållningen men skulle ringa någon annan imon men det lät sådär. Attans! Tack att du tänkte på mig ändå!

2009-05-12 @ 15:37:13
URL: http://livinglavidalowlife.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Kul att du skaffat blogg :)

2009-05-12 @ 16:36:54
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Alex: Ja, tiden går fort, snart kommer hon hem! Och klart jag hjälper dig med jobb! Synd att det kanske inte blir nåt då..



Anna: Ja, tyckte det var dags att börja blogga lite nu, hihi.

2009-05-12 @ 23:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0