Halmstad och Ystad

Har haft en ybermysig helg i Ystad. Kvällen innan, i fredags alltså, var jag hos Martina och drack lite vin.

Sen bar det av till Halmstad på lördagsmorgonen för att hämta upp Ida. Mamma kom halv åtta, tidigt för en lördagsmorgon, men jag var pigg som sjuttan. Gick upp vid sju och blandade juice som jag hade som färdkost. Vi stannade i Ståvalla på vägen, mamma har sett ett hus till salu där som hon gärna vill köpa, hehe. Jättefint var det, fast det skulle kännas lite konstigt om hon flyttade dit. Jag har ju alltid haft mamma nära mig, så vill ha henne här fortfarande. Fast samtidigt tycker jag att hon ska bo där hon vill. På landet alltså, haha.
I Halmstad vankades det i alla fall frukost med Ida och Johan.



Vi packade in oss i bilen och körde iväg. Först stannade vi i Trelleborg. Fikade lite och glodde i affärer. Jag köpte inget, min plånbok är tunnast i världen. Så nu ser jag fram emot onsdag. Då kommer pengarna och jag blir rik, tjohej! Världens bästa namn på en porrbutik hittade vi, Kasken, hehe. Fiiint. Och så fikade vi på mitt favvostället i Göteborg, som finns i typ alla städer i Sverige, Espresso House. Drack min nyfunna favorit, Chai Latte.





Sedan åkte vi några mil till. Stannade i Smygehuk, var tvungen att fota mig själv ståendes så långt söderut man kan komma, hehe, värsta turisten. En gubbe ville så gärna ta kort på mig och Ida, så det fick han göra, haha. Efter stoppet i Smygehuk åkte vi till Ystad. Åh, en sån mysig stad! Där kan jag nästan tänka mig att bo någon gång i livet! Nej, kanske inte, men jag åker gärna dit igen. Gamla byggnader, typ medeltidsstil, så sjukt snyggt! Men i alla fall, vi strosade runt i stan på kvällen, checkade läget. I Ystad har dom tydligen fyra uteställen, två för vuxna och två för ungdomar. Ställena för de vuxna stänger 12 på natten, kul liksom. Men dom vill väl att de gamla ska hålla sig inne istället, haha. Ungdomsställena stänger åtminstone lite senare. Det är ju bra, det finns väl inte alltför mycket att göra i Ystad annars.





Efter en underbar frukost i Ystad åkte vi till Malmö och strosade runt och käkade på Pizza Hut innan jag och Ida tog tåget till Halmstad/Göteborg.


Jag tror att det vita, stora huset tillhör Zlatan, men är inte säker. Johanna och Andreas, ni som är skåningar kanske vet?

Lovely weekend anyway!
Ha det, puss, S


Kommentarer
Postat av: martina

chai latte e dundergott!



skoj å läsa din blogg:D:D

2009-05-27 @ 10:30:19
URL: http://minisch.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tjo! det kan vara hans hus.... innan var det rosa, men skulle målas om... antagligen är det de du ha sett:) coolt!!!!

2009-05-27 @ 13:56:55
Postat av: Sandra

Wooo, coolt!

2009-05-28 @ 15:38:56
URL: http://sandielee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0