Fika

Har vart ute på springrunda nu. Samma sträcka som igår. Härligt! Inte mycket finns att förtälja om rundan, det enda intressanta jag noterade var tre killar som lastade in cirkus fem flak öl i en bil. Semester? Men så kom jag på att det är ju faktiskt Kristi Himmelsfärds dag idag. Vet ni varför vi firar denna dag? Det är precis så som det låter. Jesus lämnade jorden för att träda in i himlen. Vackert.

Ska till stan om en stund och fika med Anna (vi har inte setts på fyra år, så jag hoppas på att få höra megamycket gossip). Dagen till ära ska ha på mig min klänning med rosor på. Den är somrig. Och nu är det ju (nåja, nästan) sommar.

Skriver några rader när jag är hemkomen från city.

Puss, S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0