Varför har man tusen par skor?

Helgen har varit riktigt bra. Midsommardagen innehöll mest slappande av logiska skäl. Jag var inte speciellt bakis egentligen, men det var skönt med en slappardag. Nisse, Therese och Ida var över hos oss och spelade corona och Rita och gissa och drack vin. Det sistnämnda är som Pictionary.




Ett hallon i ett vinglas


Igår passade vi Nikita. Rebecca och Fredric skulle städa lägenheten för visningen idag. Måste fråga Rebecca hur det gick. Hoppas verkligen att dom får sålt den snart, inte kul att ha en dyr lägenhet att betala av på varje månad.

I alla fall, när Nikki var här drog hon fram massa skor ur garderoben och testade. En fråga uppkom: Hur många av mina skor har jag egentligen använt mer än två gånger? Jaa, det finns nog ett tiotal. Och ett par-tre stycken som jag aldrig har använt. Dagens i-landsproblemfråga. Varför ha så många skor ståendes? Jag måste alltså bli bättre på att använda mina skor, och inte bara en gång under dess livstid. Men det är ju så fruktansvärt kul att köpa skor! Att använda dom är inte lika nödvändigt. Hah.

Var hos mamma efter jobbet idag. Jag fick med mig mina silverskedar som farmor gav till mig varje år tills jag fyllde 12. Det var lika spännande att öppna paket från farmor som det var för Bert när han fyllde år. Han fick ju en bibel av sin mormor varje gång han fyllde år. Men nu har jag i alla fall 12 stycken som man kan använda vid släktkalas och sånt. Tantigt, javisst, men säkert nödvändigt. Mest för att glädja farmor, mouahaha. Nej, dom är faktiskt fina, äkta silver och allt, dom får jag ta vara på och polera sisådär en gång var tionde år.

Och igår skaffade jag biljetter till sjätte Harry Potter-filmen! Yes, den blir härlig att se! På premiärdagen och allt. Det är tradition, jag och Ida har sett de tidigare på premiärdagen varje år. Det går ju inte att sluta nu liksom. Den 15 juli har den premiär.

Läggdags nu dårå, sleep well people!

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0