Söndagsångest

I söndags solade jag en stund på gräsmattan bakom huset. Johan kom vid tolv-tiden, vi stack upp till Johns föräldrar och fixade med släp och grejer. Johan ska ju flytta från Halmstad idag, då behövs ett rejält släp :) En av kissarna kom jamande fram och ville in i huset. Men ack nej, jag hade ju inga nycklar. Förstår henne, hon var varm och törstig. Jag sprutade lite vatten på henne med trädgårdsslangen, men det gillade hon inte. Stack iväg snabbt som attan och gömde sig under altanen :)

Grillade hos pappa på kvällen. Några släktingar var där också, alltid trevligt att se dom, träffas ju nästan aldrig nu för tiden. Det blev jordgubbar och glass till efterrätt, min favorit i sommarvärmen :) För sjukt varmt var det, över 30 grader. Och det ska fortsätta hela veckan ut hörde jag på nyheterna i morse. Gött, det behövs för min själ.

Var lite söndagsnere igår kväll. Vet inte vad det berodde på, var bara allmänt nere. Det har gått över till viss del idag, men lite av känslan sitter kvar. Det går säkert över under dagen, beror kanske på att det är en ny arbetsvecka och man måste arbeta när det är så fint väder ute. Det ger mig lite ångest.

Ne, dags att greja iordning mig innan jobbet.

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0