Happiness

Det var ett tag sen jag skrev sen sist. Den senaste veckan har kantats av lycka och glädje i form av fest och umgänge med fina människor. I onsdags träffade jag Anna i stan. Vi åt pasta och drack latte och pratade gamla minnen. Vad som gick fel den där kvällen för fyra år sedan, vad som gjorde att vi slutade umgås och aldrig hördes av. Vi har rett upp det nu. Det känns bra.

Badade på Askimsbadet i torsdags med syster. Var i Lerum i fredags. Vi hade sightseeing, åkte omkring och checkade läget. Åkte upp för "den brantaste backen i västsverige" som Daniel sa. Den kändes inte så brant, men det var den nog egentligen. Hade nog för höga förväntningar. Vi tog ett kvällsbad, fint var det. Och grillade.

I lördags var vi ute ett gäng på Saltholmen. Brände mig vilket ledde till att jag såg ut som en kräfta inför kvällens fest hos Daniel. Men vad gjorde väl det? Hade den bästa utekvällen på länge. Dansade i säkert fem timmar. När Valand stängde och vi skulle ta vagnen hem insåg vi att det inte gick någon vagn. Vi tog taxi, sparade numret till snubben som körde. Kan ju alltid vara bra att ha till nästa gång när man vill åka hem för 150 spänn. Jag ser fram emot en sådan kväll igen. Det var så skön stämning, skrattade hela förfesten igenom, träffade en drös med vänner som jag inte har fått se på länge. Varför blir det så? Jag har ju så kul med dom. Vill inte att det ska dröja flera månader innan man träffar dom man tycker om och har roligt med.

Dagen efter mådde jag fint, trots endast ett par timmars sömn. Åkte till Liseberg med familjen och drog omkring där i några timmar. Sen kom baksmällan. Kan ha att göra med att jag hade besökt Liseberg, jag vet inte. Men jag mådde sjukt dåligt i alla fall. Vaknade flera gånger natten till måndag, och kände en fruktansvärd kräkkänsla. Visste inte om jag skulle orka ta mig till jobbet by bike, men det gick fint trots allt. Cykelturer är bra. Tog mig igenom jobbdagen och åkte hem och träffade John och Rikard som var hemkomna från Småland.

Idag var jag, Rikard och John på Naturhistoriska muséet. Intressant, har inte besökt ett muséeum på år och dar. Sen åkte vi hem till oss och drack lite öl. Nu drog dom till Rockbaren. Jag stannade hemma, ska lägga mig och sova nu snart. Och fundera över livets alla frågor. Jag har kommit fram till att jag har varit en funderare de senaste månaderna. Funderar på massa saker. Över mitt liv först och främst. Men det är kanske bra. Jag vet inte. Ska förflytta mig till sängen och fundera lite där istället.

Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0